Fa un any ens vam trobar en una jornada de treball intensa i enriquidora amb l’objectiu comú de redactar una demanda clara i ferma per tal que el Departament revisés el Decret 282/2006. La vostra implicació, esforç i compromís van ser fonamentals per donar forma a aquesta petició col·lectiva i per demostrar que, quan treballem plegades, som capaces de fer sentir la nostra veu.
Avui, un any després, volem compartir amb vosaltres que aquell impuls no s’ha aturat. S’ha continuat treballant i fent xarxa, s’han mantingut converses amb el Departament d’Educació de la Generalitat, ens vam reunir amb Mercè Andreu, directora general d’Innovació, Digitalització i Currículum, i amb Montserrat Duran, directora general de Centres Públics, per transmetre’ls el sentir de les persones que vivim el 0-3 i les condicions dels infants a les escoles bressol. També s’han mantingut contactes amb diverses plataformes, grups i entitats per tal d’unir forces en l’objectiu comú: construir una proposta que millori i dignifiqui el 0-3.
La nostra determinació per fer veure a l’administració que el Decret 282/2006 està obsolet i que cal un canvi en profunditat en les polítiques adreçades al 0-3 no ha minvat; al contrari, ha crescut amb cada nou suport rebut, amb cada espai de diàleg obert i amb cada passa que hem fet junts en aquest camí.
Som conscients que els canvis legislatius requereixen temps i perseverança, però també sabem que el treball col·lectiu i la pressió sostinguda són les eines més poderoses que tenim per aconseguir-los. Des del Departament d’Educació ens van obrir la porta a una revisió conjunta del decret aquest 2025. El que fins avui només ha estat una aposta l’agafem amb força per convertir-la en un fet. Per això, us animem a seguir caminant al nostre costat, a mantenir viva la reivindicació i a continuar teixint aquesta xarxa de suport mutu que ens fa més fortes, però sobretot us encoratgem a seguir creient en aquesta etapa educativa, fent-la visible, imprescindible i innegociable, per a tots els infants, i també per a totes nosaltres.
Som aquí per continuar donant veu allà on sigui necessari, conscients que el 0-3 necessita de manera urgent dignitat i garantia de drets, i això passa per una revisió i actualització de les condicions en què es troben infants, famílies i professionals de l’educació.
Així doncs, gràcies per ser-hi, per la vostra implicació i per no defallir. Continuem endavant amb la convicció que juntes tenim més força i podem aconseguir-ho.
Grup impulsor per a la revisió del Decret 282/2006