El passat dimecres 4 de desembre, Dia Internacional de la Galeta, a la sala d’actes de l’Associació de Mestres Rosa Sensat es va presentar l’“Assortiment poètic” ideat per Ramon Besora, poeta i pedagog, en col·laboració amb Galetes Birba. L’esdeveniment va aconseguir reunir a gairebé 200 persones, entre educadors, escriptors i famílies, interessades a promoure la literatura infantil i el patrimoni català.
Amb aquesta iniciativa, Besora, uneix cultura i educació amb un objectiu clar: acostar la poesia catalana als més petits i petites. Per fer-ho, ha transformat les tradicionals capses de llauna de les galetes Birba; intercanviant la dolçor de les galetes pel sabor de 10 poemes infantils. D’aquesta manera, converteix un gest quotidià com seria menjar una galeta, en una oportunitat per descobrir la bellesa de la literatura i la força de les paraules. Com exposa el mateix Besora:
Un dia sencer dedicat a assaborir l’art de la poesia
Al matí, Ramon Besora va acollir a la Biblioteca de l’Associació, un grup de nens i nenes del Col·legi Rubén Darío del Raval, on van poder gaudir d’un petit tast del contingut de la capsa. Dins d’aquesta, s’ofereix una col·lecció de versos d’en Besora, seleccionats per inspirar i enriquir el vocabulari i la imaginació dels infants. La proposta té com a objectiu transformar la percepció que es té sobre la poesia, sovint vista com un gènere allunyat del públic infantil, esdevenint una eina accessible, propera i divertida, integrant-la en el dia a dia dels infants.
A la tarda, en la segona part de l’acte, la sala d’actes de l’Associació es va omplir de gom a gom per sentir de primera mà el perquè del naixement d’una iniciativa tan original, diferent i única. Al llarg d’aquesta trobada, es va comptar amb les intervencions de Mar Hurtado, presidenta de l’Associació de Mestres Rosa Sensat; Jaume Centelles, conductor de l’acte; Xavier Coromina, representant de la casa Birba; Dani Espresate, coordinador del grup transVersant la poesia; Marta Roig, representant de l’IBBY CAT, la marca del Consell Català del Llibre Infantil i Juvenil, i Montse Caralt, directora de la Fundació Miquel Martí i Pol.
En definitiva, amb aquest projecte, Besora trenca la barrera entre gastronomia i cultura, demostrant que la literatura pot arribar a tots els racons de la societat d’una manera original i innovadora. Aquesta fusió representa una aposta valenta i diferent per fomentar l’amor per la cultura des de la infància, alhora que reforça el compromís amb la preservació i la difusió de la llengua catalana.