Creart i Rosa Sensat busquem 3 centres educatius de Barcelona per explorar l’art com a eina per a la justícia global (Programa de Formació Docent PLE)

La formació es vincula al marc curricular de l’educació bàsica actual reforçant el desplegament de les competències transversals i específiques, sabers i vectors vinculats a l’educació en valors cívics i ètics, la ciutadania democràtica i la consciència global.

El seu objectiu és donar eines al professorat per abordar a l’aula les desigualtats i interdependències del món en el qual vivim i contribuir a un model de desenvolupament sostenible global.

Diferents marcs conceptuals, metodològics i estratègies educatives per donar resposta, des de l’escola, a valors reaccionaris emergents que posen en perill drets humans fonamentals.

🌀CONTINGUTS

  • Introducció a l’Educació per a la Justícia Global (EpJG) i relació amb el currículum d’educació bàsica: un marc per a comprendre les desigualtats del món i promoure la participació activa de la ciutadania.
  • Presentació dels principals eixos de l’EpJG i vincle amb el currículum: Gènere i feminismes; Cultura de pau i noviolència; Drets humans, participació i governança; Justícia econòmica i social; Justícia ambiental; i Interculturalitat crítica i antiracisme.
  • L’art com a recurs per abordar temes socialment rellevants: cada taller tindrà com a punt de partida un repte artístic i es desenvoluparà amb una tècnica diferent.
  • La importància d’educació en valors en el marc curricular actual: èmfasi en aspectes ètics.
  • Presentació de l’enfocament socioafectiu: una eina metodològica que vincula experiència, emoció, reflexió i aprenentatge.
  • Presentació de l’Escala de la provenció: una eina per a la resolució positiva dels conflictes i per a treballar la cohesió dels grups.

🌀METODOLOGIA

Es tracta d’una formació pràctica i dinàmica, que es desplega a partir de propostes artístiques (majoritàriament plàstiques), en un espai de treball segur, creatiu i participatiu, partint de la pròpia experiència de les participants, i posant en joc creences, emocions i actituds i valors.

📘 Itinerari de 30 hores

  • 7 sessions presencials de 2h conduïdes per l’equip de Creart.
  • Aplicació de les propostes a l’aula i sistematització dels continguts per part del professorat.
  • Treball conjunt amb equips directius o de coordinació per adaptar la formació al context de cada centre.
  • Formació certificada.

* En el marc del programa hi haurà espais de treball conjunt entre Creart i els equips directius o de coordinació dels centres per ajustar la proposta formativa a cada context, i perquè els centres educatius incorporin els aprenentatges en el seus plans de centre.

La distribució definitiva de les hores i els espais d’implementació es pactaran conjuntament en entrevistes prèvies.


📩 Inscripcions i més informació:
👉 Formulari: https://forms.gle/kao6RtzNwpxH1YuC8
🌐 Web: www.creart.org.es
📧 Contacte: info@creart.org.es

Relacionats

Subscriu-te al nostre butlletí!
Vols rebre informació sobre totes les novetats formatives i activitats de l'Associació?
Subscriu-t'hi!

Escoles/Universitats amigues
Ets un centre educatiu que vol participar i cooperar amb equips de mestres compromesos amb la millora de l’educació a Catalunya?
Associa't i forma part de la xarxa!

Subscriu-te al nostre butlletí!

Vols rebre informació sobre totes les novetats formatives i activitats de l'Associació?
Subscriu-t'hi!

Escoles/Universitats amigues

Ets un centre educatiu que vol participar i cooperar amb equips de mestres compromesos amb la millora de l’educació a Catalunya?
Associa't i forma part de la xarxa!